Bechterews sjukdom

Idag pratade jag med en remotologläkare i Skövde som har kollat på mina nya röntgenbilder. 
MR:en visade förändringar och inflammationer i korsryggen, på mina SI-leder, där jag har haft som ondast det sista. Han hittade både äldre men också pågående inflammationer.
Jag fick alltså idag konstaterat att jag har en reumatisk sjukdom som heter Bechterews och jag kan numera säga att jag och Sunnie har liknande sjukdomar. Sådan ryttare, sådan häst ?
Vid Bechterews har man inflammationer i lederna som till slut kan leda till att lederna förvandlas till brosk. Vanligast är att ryggraden påverkas men smärtan kan uppkomma i hela kroppen. 
 
Jag har fått nya smärtstillande som jag hoppas kommer hjälpa mig. Träning har också en stor betydelse för att sakta ner sjukdomen och hjälpa mig att må bättre. Om ca 4 månader ska jag tillbaka till remotologen för en uppföljning.
Oh happy day..
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

O allt e mitt fel 😭😭
Sorry 💜💜
//mom

Svar: Det är det ju ibte 💕
Emelie Svensson

2017-05-17 @ 21:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0