Mitsubishi Evo IV

Som ni vet så köpte vi en Evo för ett tag sen. Min drömbil som jag alltid har velat ha och det kändes så häftigt att äntligen få äga en !
Som ni också vet så körde jag sönder den på vägen hem från Uppsala. Sen dess har det vart ett evigt skruvade och beställande av delar.
 
Igår var det bara tändstift som saknades för att kunna starta den så jag åkte till Mekonomen i Borås och köpte ett efter jobbet (därav vila för hästarna).
Vi fick startat upp bilen och den gick som den ska, lyckan var total! 
 
När vi haft den igång en stund och provat att starta om den osv så dog den helt plötsligt. Både jag och Tompa stog på utsidan och fixade så att vattnet gick runt ordentligt och när Evon dog så dog vi nog lite båda två. 
Den gick inte att starta igen och nu håller Tompa på och försöker lista ut vad det kan vara för fel. Dessa bilar..
 
Ja, vi var lyckliga en stund i alla fall.
 
 
Tanken var egentligen att köra ett race i helgen men den tanken får vi tyvärr släppa.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0