Kväll i stallet

Idag slutade jag tidigt från jobbet. 
Eftersom regnet bara har öst ner hela dagen har jag passat på att hjälpa Tompa att bygga ny baslåda till Lupon. Det har vart stressigt att hinna få den klar till den 16e då vi ska till Barkarby men vi kom riktigt långt idag så den blir nog till och med klar innan helgen ! 
 
Tompa och Max håller fortfarande på men jag har spenderat min kväll i stallet. Jag har städat i ordning i sadelkammaren och tvättat boxar så att jag kan måla, burit ut sten från när dom gjöt en del av ena boxgolvet och krattat utanför stallet. Det är så skönt att lyssna på musik, gå runt och pilla och bara vara i sin egna lilla värld. Kvällar i stallet är utan tvekan dom bästa.
Fortsätter det regna såhär så får faktiskt hästarna komma in i helgen och då blir det ännu mysigare. Kanske att dom kan gå ute någon mer natt efter det om vädret blir bättre, vilket jag verkligen hoppas på.
 
Nu ska jag sätta mig i soffan framför Modern Family och äta blåbärskrans !
 
 
Evelins fina Sannie får stå för dagens bild.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0