Glamoröst hästliv

Livet med hästar är verkligen inte alltid underbart.
Jag kom hem från jobbet vid 18 och gick ut och gjorde klart stallet. Sen skulle jag ta in Obama för en joggtur och det gick inte som jag hade tänkt. 
När jag nästan fått ut Obama så tryckte sig Sunnie ut på hans andra sida. Chilli var på väg ut också men jag lyckades få honom att backa tillbaka in i hagen. När jag sen snurrade runt utanför grinden med två hästar så fick Chilli för sig att han skulle ut i alla fall och bara tryckte sig genom tråden tills handtaget gick av. Jäkla hästar alltså !
Så tiden för ridpasset gick istället åt till att laga staket. 
 
Både Chilli och Sunnie fick komma ut i hagen igen och Chilli fick sig en stöt så förhoppningsvis lärde han sig någonting av det. 
Jag får skylla mig själv, jag brukar bara leda en häst in från hagen och så går dom andra lösa efter men det ger dom ingen ursäkt att trycka sig ut genom grinden. Det får bli skärpning från min sida framöver, helt enkelt.
 
 
Den där hästen kommer göra mig gråhårig..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0