P&J Trollhättan

Igår var vi på P&J med Sannie. Vi var på Trollhättans Fältrittklubb, en otroligt fin anläggning med bra anordnade tävlingar.
 
Tanken var att starta 70 cm för att hon skulle få titta av sig och sen avsluta med en 90 cm. Men det var så många ryttare emellan starterna så jag bytte till 80 cm i stället.
Sannie var nästan inte tittig alls, hon hoppade kombination och vattenmatta som ingenting. När jag kollade på filmerna efteråt såg jag att vi hade för dålig galopp. Jag red medvetet lite långsamt för att jag inte ville sätta för mycket tryck i henne och för att hon skulle vara avslappnad. Det blev visst lite väl lugnt men det kan också vara därför hon inte var spänd. Hon var snarare för stark emellan åt, och det ser jag som ett tecken på att hon tycker det är roligt och har blivit säker på sin uppgift.
 
Över lag så är jag alltså nöjd och 80 cm känns som en lätt match för oss. Nu har jag och Evelin bokat in några P&J och Lokala tävlingar framöver 😊
 
 
Sötnöt 😍
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelin

Ni är grymma ihop 😘💪 massa tack för allt ni gör både du, din mamma och hennes medryttare ni är fantastiska ❤

Svar: Tack själv 😘❤
Emelie Svensson

2018-01-15 @ 22:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0